مصاحبه آرشیو خبر ها
نقشه مائوریتسیو ساری برای رونالدو و دیبالا

نقشه مائوریتسیو ساری برای رونالدو و دیبالا

 

مائوریتسیو ساری سرمربی یوونتوس در كنفرانس خبری پیش از دیدار مقابل اینتر ناتزیوناله در چارچوب جام بین‌المللی قهرمانان با اشاره به دیدگاه‌های تاكتیكی‌اش در یووه، در خصوص نقش‌های در نظر گرفته‌اش برای كریستیانو رونالدو پائولو دیبالا نیز صحبت كرد.

 

دیدار یووه - اینتر یك بازی عادی مثل سایر دیدارها نیست و همواره حساست‌های خاص خودش را داشته است اما تین بار تقابل دو تیم تحت عنوان یك دیدار غیر رسمی است. رویارویی این دو تیم در یك بازی دوستانه می‌تواند محكی بسیار خوب و مهیج برای هر دو تیم به حساب بیاید.
سعی خواهیم كرد نمایشی همانند نیمه دوم دیدار مقابل تاتنهام ارائه بدهیم. در فوتبال امروز به بازی زیبا و تهاجمی امتیاز نمی‌دهند؛ باید برای پارامترهای دفاعی نیز اهمیت قائل شد. به همین خاطر ما به تقویت كارهای دفاعی در این تورنمنت توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.
كاپيتان يوونتوس جورجو كيه‌ليني است؛ هرگاه او در زمين حضور نداشته باشد، آنگاه براي بازويند بهترين تصميم را خواهيم گرفت.
از رونالدو به عنوان وینگر - مهاجم چپ در تركیب استفاده خواهم كرد؛ می‌دانم كه خود او نیز در این قسمت از زمین تمركز بیشتری دارد و تمایل دارد در همین پست بازی كند. اما نكته حائز اهمیت در مورد بازیكنی مثل رونالدو، نه محل استقرار و پست بازی كه تفاوت و كیفیتی است كه با توانمندی‌های خارق‌العاده‌اش در زمین رقم می‌زند.
من از نخستین دیدارهای تیم توقع و خواست زیادی ندارم. فراموش نكنید كه در این تورنمنت ما بسیار بیشتر از آنكه فرصت تمرین كردن داشته باشیم باید در مقابل حریفان‌مان بازی كنیم.
فكر می‌كنم سطح مربیان ایتالیایی برای همه كاملاً آشكار است. سبك فوتبال ایتالیا یكی از مهم‌ترین جنبش‌های تاكتیكی و فنی در جهان فوتبال است. عمده شكاف و فاصله فوتبال ما با سایر كشورها از جمله رقابت‌های لیگ برتر انگلستان كه من تجربه حضور در آن را داشتم نه در تاكتیك، كه در میزان بهره‌مندی از مواهب اقتصادی و سبك آموزش فوتبال در رده‌های پایه است.
آنچه دوست دارم در تمرینات شاهد آن باشم، ریتم بالای بازیكنان و توانایی بازتولید آن در هر جلسه است. دوست دارم تیمم به آن مرحله از بلوغ حركتی دست یابد كه در تمام لحظات قادر به حفظ ریتم باشد. آنقدر كه در صورت بر هم خوردن تعادل بتواند دوباره به ریتم سابق بازگردد. باور من این است كه یوونتوس به راحتی می‌تواند به این ریتم دست یابد.
دیبالا به راحتی می‌تواند شماره 9 یووه (مهاجم كاذب) باشد اما ترجیح می‌دهم نقش و كاركردی متفاوت‌تر برای او در نظر بگیرم. او می‌تواند به عنوان هافبك هجومی پشت سر دو مهاجم قرار بگیرد.

 

 

وويچنك شزني سنگربان لهستاني يوونتوس نيز كه به همراه ساري براي حضور در نشست خبري پيش از ديدار مقابل اينتر حاضر شده بود، به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

 

از بازگشت بوفون به يووه بسيار خوشحال هستم. همه ما از نقش تأثيرگذار او در تيم آگاهيم. از دو سال پيش كه با يكديگر هم‌تيمي شديم رابطه دوستي‌مان عميق‌ و بيشتر شده است. به نظر من بازگشت دوباره او به جمع تيم يكي از بزرگ‌ترين خريدهاي باشگاه در تابستان بوده است.

در حضور مدافعان سطح بالا در خط دفاعي، نقش دروازه‌بان نيز دستخوش تغييرات مي‌شود. گلري كه پشت سر مدافعان با كيفيت ايستاده، از آنجا كه فرصت كمتري براي خودنمايي و عكس‌العمل دارد بايد چند برابر ساير دروازه‌بانان ديگر هوشمند باشد.

ده‌ليخت هنوز جوان است و همه بايد به او كمك كنيم. او مدافعي فوق‌العاده است و مطمئنم در يوونتوس آينده بي‌نظيري خواهد داشت.

نان‌ژينگ شهري زيباست هرچند هوايي بسيار گرم دارد. اطراف هتل محل اقامت ما طرفداران فراواني تردد مي‌كنند و ما گاهي از پنجره آنها راتماشا مي‌كنيم و برايشان دست تكان مي‌دهيم. تمام تلاش‌مان را خواهيم كرد كه فردا با ارائه يك بازي خوب بتوانيم باعث لذت بردن و خوشحالي آنها شويم.

 

گفتنی است یوونتوس ساعت 19:30 (16 به وقت ایران) فردا چهارشنبه بیست و چهارم ژوئیه (2 مرداد) در ورزشگاه المپیك چین (نانجینگ) در مقابل اینتر ناتزیوناله قرار خواهد گرفت.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: